טיפול אלטרנטיבי בכלב מבוגר
איך לטפל בכלב זקן

זקנה היא לא מחלה! איך לטפל בכלב זקן?

אורלי זכאי / מטפלת בבעלי חיים ברפואה סינית
שמן קוקוס תורם לשיפור ריח הגוף, מעודד את מערכת העיכול, משפר את תפקוד המח ויש לו עוד הרבה יתרונות.

יש לך כלב זקן, חתול מבוגר, או אולי קשיש? בכל אופן, בשנים שבהן מתחילים לקרוא לכלב או לחתול שלנו "סניור" , אנחנו מתחילים לחשוש. לחשוש ממחלות וכאבים.  דיקור סיני יכול להיות טיפול מצוין לכלבים וחתולים מבוגרים, בהרבה מאוד מקרים.

לפני כמה שנים, פגשתי את ניו, כלבת בוקסר מפוארת במיוחד. ניו היתה בת 9 והיא הגיעה אלי לטיפול כשהיא סובלת מכאבים חזקים והולכת על 3 רגליים. היה לה קשה לשבת ולעמוד בכוחות עצמה ודילגה עם כאבים חזקים. אמא שלה ביקשה ממני לעזור לה ואני רציתי יותר מהכל, להקל עליה ולאפשר לה ללכת שוב על 4 וללא כאב. בעזרת סדרת טיפולים בדיקור סיני, אפשרתי לה חיים טובים לשנתיים נוספות.

זקנה היא לא מחלה!

כלבים מבוגרים לעתים סובלים מיותר מבעיה אחת שדורשת תשומת לב וטיפול. הם עלולים לפתח חרדות, התיאבון מעט פוחת והם לא יגיבו טוב לחלק מהתרופות שאולי בעבר עזרו להם. עם הגיל, עלולות לצוץ בעיות כמו:
•    כאבים כרוניים
•    דלקת מפרקים וקושי בתנועה
•    בעיות בשלפוחית השתן
•    אבנים
•    בעיות במערכת העיכול
•    ואפילו סניליות.
הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות כדי לשפר את המצב, בעזרת רפואה סינית וללא תופעות לוואי!

אבחנה

כשכלב מראה סימנים שלא ראיתם בעבר, הצעד הנכון מבחינתכם הוא ללכת לוטרינר לאבחון של הבעיה. זה יעזור לכם לבחור מבין האפשרויות את הטיפול המתאים ביותר.

כלב זקן או חתול זקן - הטיפול

לפעמים מגיעים לטיפול אחרי ששקלו כבר בהמלצת הרופא, או הסביבה, המתת חסד לכלב האהוב של המשפחה. כשאני מספרת על אפשרויות הטיפול, הם מרגישים הקלה והתרגשות. האושר שלי מגיע בהמשך היום, כשהם מתקשרים לספר לי שהכלב מרגיש הרבה יותר טוב. כלבים וחתולים מבוגרים, יכולים לחיות חיים טובים, אם מוצאים עבורם את הטיפול הנכון.

דיקור סיני

מחקרים רבים הראו שהרפואה הסינית יעילה מאד בטיפול בכאב. גילו שהחדרת מחטים סיניות לנקודות מסוימות בגוף, גורמות לשחרור נוירוטרנסמיטורים מסוג סרוטונין ואנדורפינים שמשמשים כמשככי כאב טבעיים.
סטימולציה של נקודות הדיקור משפרות את זרימת הדם לעצבים, למפרקים ולאיברים, כדי לעזור ולשמור על פעילות תקינה לאורך זמן. אחד היתרונות הבולטים של טיפול בדיקור סיני לכלבים וחתולים מבוגרים, הוא שלדיקור סיני אין תופעות לוואי.

תוך כמה זמן נראה את תוצאות הטיפול?

הרבה אנשים רוצים לדעת כמה זמן צריך לטפל כדי לראות תוצאות. התשובה לשאלה הזו תלויה בכמה משתנים. באופן כללי, ככל שהבעיה או המחלה קיימת זמן ממושך יותר, כך גם הזמן שיקח כדי לראות את ההשפעה של הדיקור הסיני.
לבעיות אקוטיות לעומת זאת כמו למשל, קרע ברצועה, או תזוזת דיסק, התוצאות יהיו הרבה יותר מהירות. חלק מהבעיות הכואבות מאוד הללו, יכולות להיות מטופלות בעזרת אלקטרו אקופונקטורה (דיקור סיני עם פולסים חשמליים עדינים) לאפקט טיפולי חזק יותר.

אני כאן לכל שאלה,
אורלי זכאי